ضرب و شتم همسر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ضرب و شتم همسر
نوشته شده در یک شنبه 6 شهريور 1401
بازدید : 203
نویسنده : رایا هستم

مجازات ضرب و جرح همسر

هر میزان از ضرب و جرح ،جرم تلقی شده و در قانون مجازات اسلامی حتی اگر به اندازه ی یک خراش باشد برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.
زوجین قادرند به سبب خراش ایجاد شده روی بدن خود از دیگری شکایت نموده و ایجاد جراحت به وسیله ی همسرشان را ثابت نمایند.آن جراحت به وسیله ی کارشناس پزشکی قانونی بررسی و مقدار آن مشخص می گردد. دادگاه مطابق نظر کارشناس پزشکی قانونی رای را صادر می نماید.
در صورتی آسیب های روحی که امکان دارد به دلیل مشاجره میان زن و شوهر یا ضرب و جرح ایجاد گردد قابل شکایت می باشد که مشهود باشد.مثلا چنانچه ثابت گردد زن به دلیل مشاجره هایی که با شوهرش داشته به جنون یا بی ثباتی شخصیت دچار گردیده است قادر است از همسرش شکایت نماید.
اثبات ضرب و جرح همسر
شهادت شهود
بعضی اوقات همسری که به دلیل ضرب و شتم از او شکایت گردیده است، در دادگاه مدعی می شود که بی گناه است و همسرش خود زنی کرده است. آن شخص می تواند ادعایش را با شهادت فرزندان، همسایگان، خدمتکاران و باقی افرادی که شاهد این موضوع بوده اند ثابت نماید.
اقرار
یعنی فردی که مرتکب ضرب و جرح گردیده است در برابر قاضی یا مامور نیرو انتظامی به کار خود کتبا اعتراف کند و بعد آن اعتراف را با امضا و اثر انگشت تایید کند.
قسامه
بعضی از پرونده ها شرای خاصی دارند که با توجه به آن امکان دارد که قاضی دادگاه از طرفین بخواهد که با خوردن قسم ادعا ی خود را ثابت نمایند.
اماره
صدا و فیلمی که برای دادگاه ضبط شده به میزان دلیل اعتبار ندارد ولی قادر است به عنوان اماره و نشانه ای جهت اثبات ادعا خواهان استفاده شود ولی چنانچه اصالت صدا و فیلم ضبط شده ثابت گردد، به عنوان دلیل معتبر می شود.بنابراین بهتر است بررسی اصالت آن ها را از دادگاه تقاضا کنید.
علم قاضی
با بررسی پرونده و همچنین با توجه به صحبت های زن و شوهر و شهود ،قاضی با علم و تجربه خود نتیجه گیری کرده و حکم صادر می نماید.




:: برچسب‌ها: ضرب و جرح همسر,ضرب و جرح همسر,مجازات ضرب و جرح همسر,مجازات ضرب و شتم همسر,کتک زدن همسر ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: